19 May 2009

Angan2 ku dari dulu....

Hari ni rajin lak aku up date blog......nampak benor tak ada keje kat opis....2 ,3 hri ni aku jumpa ramai kenalan y jd suri rumah...jelos nye aku....sbnrnye...mmg azam aku dr aku stdy kat poli...aku selau wat lawak dgn rakan2 seperjuangan..cita2 aku nk jd surirumah y ada diploma....haaaaaaaaaa...tp mmg itulah dihati y msh ragu2 sama ada ye @ tak nk jd surirumah.Aku nk jdi suri rumah tp aku nak jd suri rumah y punya ilmu...tak slah rasenye bg aku wlupun aku ambil degree sekalipun tp aku hanya jd suri rumah...aku angan2 nk jd surirumah tp aku nk ada income di rumah....aku tak nak dok rumah y x ada income...why aku nk jd suri rumah...aku nak anak2 aku membesar depan mata aku...hasil dr didikan akau....full dr aku dan my love...then klu jd apa2 pun biar depan aku...y aku takut klu dia lbh sygkan pengasuh...aku nk jd org pertama tgk anak aku meniarap..berjalan merangkak..aku nk jd org pertama suap dia makan...all lah aku nk jd org pertama dlm live anak aku.Aku nk jd isteri y suami balik aku ada di rumah..dh siap masak...pakaidan mkn lbh terurus. Tp bila aku nak capai angan2 aku tu.After kawin mmg plan nk jd suri rumah...my love tak kisah...tp mak aku ckp marah..sebab aku ada sijil..dh habis duit utk dpt sijil..aku dh belajar selama bertahun2 dari umur 4thn...ada betul jugak...ada jugak rakan2 ku ckp pk baik2 utk masa depan...kalau jodoh separuh jln dan isteri tak berkerja dgn apa nk cari pendapatan(mintak jauh dr tu...tp kalau takdirku bermadu aku reda)...itu buat aku 50% nk jd surisurah...tp skrg aku dah ada anak....aku nk jaga sendiri...tp bila aku nk bermula...aku kene pkkan sesuatu utk jdkan angan2 ku realiti....aku kena pk buat apa kt rumah dpt income sambil jaga ank dan suami.