01 September 2009

Si Kancil Akan Datang....

Hari ni ada dua berita yang aku terima.Satu Sedih satu happy sangat2. So cerita yang sad dulu lah.Aku rasa satu malaysia tahu kot....satu malaysia pun tengah merungut...sal apa lagi...minyak petrol naik la....Bila minyak naik..semua barang akan naik.Naik nak dekat raya lak tu.Confirm tiket naik mendadak.Kalau tahun lepas harga tiket JB - Ipoh boleh mencecah seratus lebih..tahun ni..tah la...mahu sampai 150 kot.So klu dua org dah dekan 300 tu.erm....baiklah aku balik naik kereta...harga lebih kurang je.So nak balik ni kena spend money lebih lah...klu tak raya kat JB je dgn my love..uwa.....uhuk2...sob..sob...tak sangup.




Then berita HAPPYnye.Pagi2 dapat pangilan dr abah.Abah dh beli MYVI so nak jual kancil.Bukan kancil y gambar kat atas tu.Kancil aku tu warna merah.Abah offer kat nak jual kat aku.Then tanpa pikir panjang jawapan aku pun yes la....kebetulan aku dgn my love pun ada gak merancang nk beli kancil tu kat abah.Kancil tu utk my love berulang ke tempat belajar dan nk g jln y dekat2 je..jimat minyak sikit.Selain tu kancil tu banyak memory.Bukan takat menyimpan memory aku je..juga memory kakak aku y sulung sebab tu kereta pertama dia.Wlu pun kereta tu dah mencecah 10 tahun (dah boleh masuk warga emas tu...) tapi perhikmatan dan value dia tinggi bagi aku.

Sedikit memory tentang kancil merah ni.Kancil tu keluaran tahun 1996.Sebelum kakak ku melanjutkan pelajaranye ke oversea kakak ku menjual pada ayahku.Walau pun kancil tu nama ayah ku..tapi aku guna cam hak aku.heeeee...Kanci tu yang aku bawa mula2 belajar kereta.Kancil tu jugak aku guna utk g belajar tahun akhir dulu.Kancil tu jugak aku angkut kawan2 umh sewa aku dulu.Penah sekali seramai tujuk org dlm kancil tu..cam sardin lm tin.Kancil tu gak aku dgn kwn2 aku g jalan malam2 ronda pekan ipoh tengok mak nyah....Yang paling penting....kancil tu gak yang selalu aku dgn my love g jenjalan waktu cintan cintun dulu.Kancil yang telah memudahkan aku berulang ke pulau pinang dulu time buat sijil pra persekolahan.Aku gak telah melaburkan money dgn kancil tu.Aku dah pasang alarm sistem.Aku pasang radio JVC.Terlalu banyak kenagan dengan kancil ni.Tak sabar menunggu kedatangan kancil ke johor ni. : )