09 September 2009

Ngidam Makanan Perak.








Sebut sal ngidam mesti ingat sesuai untuk org megandung ken...heeeee..kakaka
Tapi aku bukan la ngidam.Tapi dah lama tak makan masakan perak.so teringin tahap gaban la....pergi cari kat bazar ramadhan tak ada.Bazar ramadan kat sini semua selera kelantan dan johor je.Kalau pergi bazar tu...ronda 2,3 kali pun tak tahu nak pilih makanan apa.Selalu yang aku pilih Laksa @ bubur.Aku mencari masakan tempoyak,pekasam,masak lemak cili api,pais ikan,rendang tok..apa2 je lah selera utara.Dah merata bazar aku cari.Tapi tak ada la...aku dah pesan dah kat mak aku simpan ikan pekasam.Lagi seminggu lebih je nak raya....yes2....tak sabar nak pergi bazar kat taman meru.Tengak gambar kat atas tu dah meleleh air liurku.Doakan perjalanan ku pulang ke kampung halamat dengan selamat.Doa ku juga untuk teman2 sekalian.