21 August 2009

Berhenti Kerja

Sambungan kisah yang lalu.Bulan depan semingu sebelum raya aku dah masuk company baru.Last aku di company ni pun lagi 3 minggu.Aku nk berenti pun susah.Dugaan jugak nak berenti.First aku dipujuk oleh second bos.Siap offer gaji naik.Then alasan aku bukan kerana gaji.Kerana tak sangup lg kerja dgn my bos.Aku takut lepas ni dia akan tuduh aku apa2 lak.Aku tak nak ambil risiko tu.Then second bos pun ok lah....lepas kan aku.Bila bos aku dah tahu aku hantar surat berenti.Dia pulak jumpa aku.Tiga kali meeting dgn aku secara personal pujuk aku.Siap offer gaji lagi tinggi dr offer y aku dapat dr company baru.Ada lagi offer dia....nak tambahkan kerja aku kalau aku rasa boring dgn kerja sekarang.Macam2 dia pujuk aku.Aku dah bagi hint aku berenti bukan kerana jawatan ke.....gaji ke....tp tak suka dia.Tp dia ni tak paham2.Aku dah malas nak meeting banyak kali dengan dia nak pujuk2 aku.Time nak berenti bukan main lah.Dia ingat aku leh lupa dia tuduh aku.Senang2 suh aku maafkan.Ingat perkara kecil.Maruah aku tau.Last sekali meeting dengan bos dari singapore lak..benda yang sama jugak cakap.Masih pujuk aku.Nak naik gaji la..jawatan la...bg aku dah lewat tawaran itu semua.Yang aku tahu aku nk berenti dari bos aku.Bila bos dari singapore dok tanya why2....aku pun dah tak tahu nak ckp pe...gaji dia offer pun aku say no..jawatan pun aku say no....lagi aku tak ckp y sebenar lagi tu lah tak lepas aku.Last sekali aku pun ckp...aku dah tak nak kerja di bawah my bos becoz bla.....bla....then diorang pun akur dgn kehendak aku.Diorang pun thu my bos patern & peragai suku2 dia.Lega rasa..happy gile...heeeheee.Then sekarang aku tengah tunggu org dr site office utk aku ajar wat keje lak.Dia ni tak de basic.Sebab dia ni ISLAM,Melayu dan seorang ibu yang tengah megandung...so aku plan ajar la dari A-Z.Kalau org lain....jgn harap aku ajar penuh...pandai2 la....


Dah nak puasa besok...aku pun nak buka buku baru....Selamat Beramal Ibadah..Jom Lumba2 pg terawih.bye....