13 July 2009

Pergi Jua

Aku nak sambung sal keputusan aku nak pergi atau tak ke kelas shah alam ritu.Aku ambil keputusan nekad dan restu suami untuk pergi jugak ke shah alam. Alhamdulilah aiman dan sihat jugak sblm aku pergi ke shah alam.Dlam berat hati nak tinggal kan aiman aku gagah kan juga hati...tp dlm ingatan sentiasa pk kan anak.Pertama kali aku tinggal kan aiman.Alhamdulliah semua berjalan dengan lancar.Allah tu kan maya mengetahui dan memahami dan membantu umatnya...

Aku jugak nk cerita pengalaman aku untuk kali pertama nak ke shah alam dgn berdikari sendiri.My love tak dapat hantar aku ke bus stand larkin sebab dia juga ada kelas sampai malam.Nak tingalkan kerata di larkin risau hilang dan bahaya untuk aku jugak nanti.So aku decide tingal kereta di Bus stand P.gudang supaya senang nanti my love nak ambil kereta.Aku lak naik bus lompat lah ke larkin.Di sebabkan ni kali pertama aku naik bus y bayar tiket guna mesin.Aku ingat mesin tu cangih la benor.....aku ingat bila masuk duit mesin tu tahu berapa aku dh masukan duit...sangkaan aku tu salah...adoi!!! malu gila aku waktu tu...tahu tak pe jd.Aku tanya la driver bus ke larkin berapa..dia ckp RM5.40. aku pun masuk kan la duit 5 sekeping dan syiling 10sen 4 keping.Pastu aku tanya la..cukup tak...Boleh dia marah aku..."awak yang masuk awak la kira" Aku pun tergamam la...aku intai belakang mesin tu...upanya dia bukan auto kira...dah dia marah cam tu..aku ckp lah..dah msk 5.40..baru dia print tiket bg kat aku. Malu aku rasa...Cuba bg tahu elok.....aku terpk jugak..kalau org masuk tak cukup cam mana.dia tahu ke tak.Ni kne jujur dgn diri sendiri lah.Kesimpulan nye.....Budi bahasakan budaya kita.... : )