08 July 2009

Aiman Demam Campak

Aiman sejak akhir2 ni sakit...sian dia...sedih aku tengok dia. Pergi keje pun hati tak senang. Pulak sekarang musim banyak penyakit tiba.Menambahkan gusar dijiwa.Dah hampir sebulan aiman bergilir2 sakit datang.

Sebalum aku daftar hari tu aiman dah kena batuk. Balik dari daftar pulak aiman selsema.Tiga hari baru baik.Selang dua hari dari baik selsema.Demam menjelma pulak.Time aiman demam amat lah aku risau. Suhu badan aiman mencecah 39.2 walaupun dah makan ubat. Aku dgn my love mencari klinik merata2..risau dgn suhu badan yang tinggi tu.Kami cari klinik dari kul 4 sampai kul 7 baru jumpa klinik. Klinik banyak tutup hari tu...mungkin sebab petang kot. Dah jumpa klinik yang bukak...dah dokter kul 7 baru ada.Pergi lagi cari klinik lain.Kami cari dari pasir gudang sampai la ke johor jaya baru jumpa y doktor ada. Dah dapat nasihat dari doktor baru senang hati. Selang sejam aku akan basahkan aiman dgn tuala basah nak bagi suhu badan turun.Alhamdullilah esoknye panas badan dia tak tinggi lagi. Dekat 4 hari baru baik.Lega hati aiman dah baik.Tiba2 selang dua hari demam campak pulak.Sedih hati tengok aiman dalam sakit.mata kuyu je....diam2 air mata aku jatuh jugak akhirnya.Demam campak menambah kan gusar di hati aku.Dengan sapa nk mintak tolong nak tanya....

Pergi klinik kanak2 dapatkan rawatan dan nasihat.Petang my love cari kelapa muda.Balik rumah pulak mintak daun mabu kat aci sebelah rumah.Alhamdulliah ada juga daun tu.Aku teringat mak aku mandikan aku dulu guna daun tu.Aci tu pun bagi petua cara india.letak daun pada cadar dia tidur lapik dgn kain. So akan kucuba.

Hti belah bagi sebab sabtu ni aku akan ke shah alam naik bus.Aku ada kelas...my love pun ada kelas.Aiman akan di tingalkan pada pengasuhnya.Sedih hati nak tingal aiman.Tambah lak aiman skrg tegah demam campak.erm....nak pergi ke tak kelas tu....cam mana nak buat.sana cita2 ku.sini tangungajawap dan kesayangan ku.Aku masih belah bahagi.pergi @ tak.Tak pergi apa kesanye ye....erm.....korang doa2 kan aiman cepat sembuh ye......thank.